From South to East - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sherilyn - WaarBenJij.nu From South to East - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sherilyn - WaarBenJij.nu

From South to East

Door: Sherilyn

Blijf op de hoogte en volg Sherilyn

06 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hey!

Een update zal nu wel gepast zijn aangezien ik al zo veel heb beleefd! Ik zal
vanaf het begin beginnen.

Op 30 januari ging ik naar Sydney. Hier heb ik geprobeerde 'the aussie way' te leven dus laid-back en kangerroe eten! Het was erg goed :) Gelukkig had ik vanaf het eerste moment dat ik in het hostel was al een duits meisje ontmoet met wie ik deze ervaring kon delen. Verder was het een groot feest in Sydney aangezien het Chinees nieuw jaar is en Sydney is bezaaid met chinezen. Dit houdt in dat de straten gevuvld waren met feestvierende chinezen en draken.
De volgende dag ging op een Sydney Wildlife tour. Ik werd in de vroege ochtend opgehaald om de mooiste plekken van de South/East Coast te bezichtigen. We zijn naar ongeveer 5 prachtige look-outs in de bergen gebracht waar je uitzicht had op stranden, zee, bergen en dorpjes. Het was erg mooi. Verder zijn we dolfijnen wezen kijken! Gelukkig wilde de dolfijnen spelen en zwommen ze naast de boot. Dat was super! Daarna zijn we, na een heerlijke lunch, naar Hyams beach gegaan (witste zand ter wereld). Ik heb wat zand meegenomen voor thuis. Verder zijn we nog naar kangeroo valley geweest om op zoek te gaan naar kangerroes en hebben we nog prachtige watervallen en native birds gezien. Het was een lange dag gevuld met heel veel mooie uitzichten!

De dag erop ging ik naar Port Macquarie met de bus. Ik werd daar vanaf het busstation opgehaald door Samantha (mijn moeders nichtje), Eric (haar man) en Danielle (haar dochter). Ik werd warm onthaald en we zijn lekker uiteten geweest die avond om een verjaardag van vrienden van hen te vieren. Iedereen was zo aardig! Ik ben twee nachten bij haar gebleven (had het hostel al geboekt maar het was veel te leuk bij haar). We zaten 's avonds lekker aan de cocktails en gingen overdag sightseeing. Ik heb prachtige plekken gezien in Port Macquarie en South West Rocks. De laatste plek was zo mooi dat ik zou willen trouwen alleen maar om de trouwerij dan daar te vieren! Het uitzicht bij een vuurtoren op een berg was prachtig, je kon stranden en zee zien met bergen op de achtergrond.

Na 4 super dagen in Port Macquarie ging ik door naar Byron Bay. Terwijl ik in de bus naar buiten keek, zag ik prachtige landschappen die op de schilderijen van Bob Ross leken: bergen met kleine riviertjes en dan een klein houten huisje naast een rivier. Dat was super! Verder heb ik nog wat kangerroes gespot!

Momenteel ben ik nu 3 dagen in Byron Bay. Het is een erg leuke hippie-stad gevuld met kleine creatieve winkeltjes en natuurlijk een prachtig strand! Ik heb gisteren ongeveer 10 kilometer bergen op en af gelopen om tot het meest oosterlijke puntje van Australie te komen. Het uitzicht was uiteraard weer prachtig (vanaf een berg uitzicht op de stranden). 's Avonds ben ik naar een kroeg tegenover het hostel gegaan met een amerikaans en een duits meisje met wie ik hier om ging. We zijn eerst wezen uiteten en daarna hebben we meegdaan aan contests hier! Ik heb bijna een kayak-tour gewonnen met basketballen en samen met een ierse gast, met wie we ondertussen bevriend waren geraakt, heb ik skydiven gewonnen! Het nadeel was dat het skydiven in Byron Bay was en wij beiden vandaag weggaan en het dus niet konden doen. Om die reden hebben we het weggegeven. Het was hoe dan ook erg leuk om mee te doen aan de contest. Verder is het hier erg leuk. Helaas regent het wel af en toe maar gelukig heb ik een paraplu!
Vandaag probeer ik vooral mijn reis verder te plannen, ik wil Fraser island gaan bezoeken over een paar dagen. En daarna de Whitsundays!!

Doei iedereen! Oh en bedankt voor alle voorgaande reacties enzo :)

  • 06 Februari 2014 - 09:37

    Maaike:

    Heerlijk dat je het zo goed naar je zin heb! Wij zijn in ieder geval de dagen alweer aan het aftellen tot je eindelijk weer thuis bent. Geniet nog maar even lekker en heel veel plezier. Xxx

  • 06 Februari 2014 - 18:24

    Yentl:

    Heey sher! Ik zie het zo allemaal voor me!
    Fraser island is ook erg leuk, lekker overnachten tussen de dingo's ;)
    Wat jammer dat je geen tijd meer had om te skydiven! Wel super eng.
    Kan niet wachten om alle verhalen ook in het echt te horen! Heel veel plezier nog! Kus

  • 07 Februari 2014 - 00:45

    Ekelien:

    Hoi lieverd,
    Mooi verhaal, ik zal het dit weekend oma laten lezen, ze geniet van je verhalen.
    Goede reis verder !!!
    Liefs en een knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Australian wildlife

06 Februari 2014

From South to East

19 Januari 2014

Beaches, cocktails and Kens

25 December 2013

Aussie-family

10 December 2013

Sprookjesland
Sherilyn

Hier komen mijn verslagen/foto's van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5008

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: