Sprookjesland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Sherilyn - WaarBenJij.nu Sprookjesland - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Sherilyn - WaarBenJij.nu

Sprookjesland

Door: Sherilyn

Blijf op de hoogte en volg Sherilyn

10 December 2013 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hey iedereen!

Ik ben blij dat ik op tijd uit het stormachtige Nederland gevlucht ben. Hier is het weer gelukkig wat lekkerder, zo ongeveer rond de 24 graden en af en toe een bui. :)

Ik heb het de afgelopen dagen erg druk gehad. Afgelopen weekend ben ik een dag naar Hobbiton geweest met Kevin en twee duitsers van mijn leeftijd die bij hem verblijven. We hebben de hobbithuisjes gezien en kregen achtergrondinformatie over het maken van de Lord of the Rings film. Het blijkt dat mr. Jackson " batshit crazy" is. Hij heeft blijkbaar mensen de opdracht gegeven om blaadjes van de bomen te schilderen en om nepbomen te maken zodat de film tot in de puntjes perfect was. Grappig om te horen. Hobbiton was erg mooi, maar wel klein. Binnen anderhalf uur waren we er doorheen (dit incl lunch en stoppen om foto's te maken). Het leek wel een beetje op de Efteling, ik voelde me als een kindje in een sprookjesbos.
Het sprookje was na Hobbiton nog niet afgelopen. We gingen daarna door naar de Goldmines, waar mensen in het begin van de 20ste eeuw nog goud zochten in grotten in de bergen. Het was prachtig, eigenlijk nog mooier dan Hobbiton. De rivieren liepen door de bergen en eindigden via een waterval in een meer. Het gaf tevens een sprookjesachtig idee. De glowworms die zich in de mijnen hadden gevestigd maakten het sprookje helemaal af.

De volgende dag zijn we gaan barbequen. De duitsers hadden uiteraard Kartoffelnsalat gemaakt, erg lekker! Ik had hun geintroduceerd aan pindasaus (en tevergeefs geprobeerd mijn vaders heerlijke pindasaus na te maken). Ze vonden het erg lekker :)

Gisteren zijn we naar Rotorua geweest. Deze stad is bezaaid met geisjers die natuurlijk op komen duiken. Het water in de geisjers is erg heet, als je er een eitje in gooit heb je binnen 2 minuten een hardgekookt ei! Ik heb eeb maisgolf gegeten die bereid is in de geisjers, was erg lekker! We hebben in "the thermal village" veel geisjers gezien en een culturele performance gekregen van de Maories hier. Leuk om te zien :)
Daarna zijn we naar Kuirau Park geweest, waar nog meer geisjers waren. Na een korte stop daar zijn we doorgegaan naar the Redwood Forest. Erg mooi! Het bos is gevuld met lange, roodachtige bomen en kleine gekleurde meertjes. De meertjes zijn super helder, bijna doorzichtig en felblauw of groen gekleurd. Weer zoals je in een sprookje zou kunnen zien. De dag hebben we afgesloten met dinner op het strand, waar we de zonsondergang hebben bekeken.

Vandaag is mijn laatste volledige dag in Nieuw Zeeland, dus met veel pijn en moeite moet ik zo beginnen met mijn koffer inpakken. Ik vlieg morgenochtend naar Sydney. Ik ga hier weg met een " tot ziens" in plaats van een " vaarwel" en met de belofte en de hoop dat ik weer terug zal komen in dit fantastiche land.

• 12 December 2013 - 07:56

Maaike:

Wat een schitterende ervaring! Ik ben benieuwd naar alle foto's. Veel plezier in Australië en geef ze allemaal een big hug. Xxx mama