Mijn eerste week - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Sherilyn - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Sherilyn - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Sherilyn

Blijf op de hoogte en volg Sherilyn

04 December 2013 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Kiaora mates!

Mijn eerste week in Nieuw Zeeland zit er op. Het was wel even wennen. Iedereen is hier zo aardig en komen een praatje met je houden ook al ken je ze niet, heel anders dan in Nederland. Verder moest ik ook even wennen aan de supermarkt. Naast de schokkerend dure prijzen, hebben zij aparte werknemers die je boodschappen in een plastic tas doen. Toen ik de eerste keer boodschappen ging doen dacht ik gelijk: " Wie is die man en waarom steelt hij mijn eten?!". Gelukkig bedacht ik me optijd dat hij daar werkte voordat ik een genante scene had geschopt.

Ik ben gisteren met de jongens (die hier half wonen) naar Kaiake Falls geweest. Het is een erg mooie waterval hier in Tauranga. De jongens zijn er vanaf gesprongen, het was best cool.
Verder heb ik deze week nog de Mount beklommen hier in Tauranga, samen met Janneke. De locals doen dat hier erg vaak en blijven zo fit. Het uitzicht was prachtig!

Verder heeft Janneke mij mijn eerste surfles gegeven (op het strand). Erg cool. Hopelijk kan ik een beetje surfen voordat ik naar Australie ga (maar waarschijnlijk niet, het is erg moeilijk).

Vandaag heb ik lichtgevende wormen gezien! Janneke is nu weg naar het Zuidereiland dus ik wordt op sleeptouw genomen door de locals hier. Ik ben samen met Kevin (mijn Kiwi-papa) naar de Waitomo Caves gegaan: Glow Worm Cave en Aranui Cave. Dit was fantastisch, zo mooi! De Glowworms in de grot leken wel op een felle sterrenhemel, alleen dan mooier en dichterbij. Helaas mocht ik in deze grot geen foto's maken. De Aranui Cave was ook erg mooi, het leek wel een beetje op een grot in een sprookje. De foto's hiervan zal ik later op de blog plaatsen. Het was een erg oude grot (iets van 46 miljoen jaar ofzo). De grotten zijn tot nu toe het mooiste wat ik ooit heb gezien.

Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar Hobbiton en naar de Gold Mines. Ik kijk daar erg naar uit! Verder ga ik volgende week maandag of dinsdag naar Rotorua (met geisjers en gekleurd water). Woensdag alweer naar Sydney! Nog genoeg dingen te doen dus! :D

Hopelijk gaat het ook goed met jullie!

  • 04 December 2013 - 11:15

    Edite:

    Wauw sher klinkt super!! Heel veel plezier en nu wachten op de foto's dikke kus

  • 04 December 2013 - 11:21

    Monique:

    Ohhhh ik word groen tijdens het lezen van je verslag!!!
    Als dit een klein beetje aangeeft wat je doet en hoe dan heb ik nog wat om voor te sparen :-)
    Top top top. En nog veel nee heel veel plezier he kuzzz


  • 04 December 2013 - 12:52

    Mirca:

    Klinkt allemaal zeer boeiend en leuke foto's trouwens.
    Veel plezier daar nog lieffie. Xjes

  • 04 December 2013 - 18:56

    AD Van Es:

    Ziet er allemaal heel mooi en leuk uit. Blijf nog maar lekker lang weg. Hier is het prutweer.

  • 05 December 2013 - 17:04

    Maaike:

    Mooi verhaal, Sher. Geniet nog maar lekker van dat weekje Nieuw Zeeland en we spreken elkaar via Skype . Xxx

  • 14 December 2013 - 12:20

    Marinka:

    Hey Sherilyn! Wat maak jij veel mooie en leuke ervaringen zeg! Ik hoop dat je nog een fijne tijd tegemoet gaat daar! Liefs. Marinka en Arthur xxx

  • 11 Januari 2014 - 18:02

    Yentl:

    Hey Sher!!
    Haha bizar he dat ze mensen hebben om je boodschappen in te pakken! Het word je allemaal lekker makkelijk gemaakt he daar ;) Ze hebben zelfs mensen die verkeersborden vasthouden!
    Gelukkig besefte je het op tijd anders had die vent de schrik van z'n leven gekregen denk ik ;)
    Nou het klinkt in ieder geval alsof je het naar je zin hebt, mooi zo! Had ook niet anders van je verwacht. Het rook vast erg lekker in Rotorua he? Veel plezier nog. Liefs Yentl

  • 20 Januari 2014 - 11:51

    Sherilyn :

    Haha jaa Rotorua rook naar ei! Maar dan niet op een goede manier haha!
    En bedankt voor de reacties iedereen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Australian wildlife

06 Februari 2014

From South to East

19 Januari 2014

Beaches, cocktails and Kens

25 December 2013

Aussie-family

10 December 2013

Sprookjesland
Sherilyn

Hier komen mijn verslagen/foto's van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5001

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: