Beaches, cocktails and Kens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sherilyn - WaarBenJij.nu Beaches, cocktails and Kens - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sherilyn - WaarBenJij.nu

Beaches, cocktails and Kens

Door: Sherilyn

Blijf op de hoogte en volg Sherilyn

19 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hee liefjes!
Sorry dat ik zo lang al niks geschreven heb! Ik ben niet zo goed in dit bijhouden!

Anywayy, ik ga proberen te samemnvatten wat ik de afgelopen weken heb gedaan :)
Nieuw jaar heb ik in Sydney gevierd met Marieke, Melanie, Kristi en Jason (Melanies vriend). Het was fantastisch! We gingen "pub crawling" (kroegentocht!). Ik heb meer dan 10 australische bieren geproefd (het is normaal om bier te proeven in de pubs hier). Dat was erg leuk en heb wat lekkere bieren geproefd! Een kind van mijn ouders he! Anyway, daarna het vuurwerk gezien. Het was zooooooo mooi! Ik heb nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien! Ik keek naar het onder de harbour bridge, echt prachtig!

Vier januari was mijn verjaardag natuurlijk! Hooray! Aangezien het nu een keer warm was op mijn verjaardag wilde ik in plaats van een dikke trui een dun jurkje aan. En dat kon! Verder wilde ik het the " Aussie way" vieren. Daar heeft mijn familie wel voor gezorgd. Liefjes! Ik 'vierde' het bij Robert en Kerrie. Ze hadden zelfs een birthday-taart met kaarsjes voor me! Ik wist niks te wensen want ik leefde al mijn droom. Ik had na de taart snel mijn bikini aangetrokken en ging in de outside-bubbelbad zitten. Met een fles champagne en pina colada's! Thats life! We sloten de dag af met een barbie en meer pina colada's! Al met al een goede verjaardag met nog veel familieleden (Luke, Melanie, Kerrie, Robert, Hans, Vera en familie van Kerrie).

Na mijn verjaardag ben ik plannen gaan maken met wat ik verder wilde doen deze maand. Ik had na enkele dagen besloten om naar Sydney (centrum) te gaan en ben daar een paar dagen gebleven. Ik heb daar de standaard dingen gezien: Manly beach (met Marieke al wat eerder), Opera house, Harbour Bridge, Darling Harbour, the Rocks, Royal Botanic Gardens, Chinese garden etc. Het was erg mooi! Ik voelde me zo gelukkig wanneer ik het sydney opera house zag vanuit de royal botanic gardens, het besef kwam eindelijk: Ik ben in Sydney!! De gardens waren prachtig, even een moment van rust uit de drukke stad. Het staat vol met prachtige bomen en bloemen en kleine replica's van regenwouden. Dat contrast was leuk om mee te maken. Verder heb ik lekker een massage van mijn vriendjelief gehad voor mijn verjaardag, dus heb even een uur als een prinsesje geleefd wanneer ik mijn massage kreeg!

Na Sydney ben ik naar Wollongong gegaan, een soort van hippiestad buiten Sydney. Het was super leuk daar! Er speelden veel live bands, vlakbij the beach. Verder... Nouja was er een strand! Je kon er mooi lopen en rustig luisteren naar de golven, zonder de drukte van een stad te horen op te achtergrond. Het enige wat je kon horen waren de vogels (die apengeluiden maken) die af en toe aan het lachen waren. 's Avonds, terug in het hostel, chillden ik met de ' locals' uit het hostel. Het waren mensen die studeerden of werkten in de buurt en in het hostel woonden. Ze waren erg aardig! Met een grote groep mensen luisterden we naar muziek, speelden we kaarten, dronken we bier en deden we goocheltrucjes.
De tweede dag in Wollongong kwam Aino, een fins meisje die ik in een hostel in Sydney heb ontmoet en met wie ik vanaf onze ontmoeting veel heb afgesproken, me vergezellen in Wollongong voor een paar dagen. Het was erg gezellig. We hebben cocktails gedronken, live bandjes gezien en, uiteraard, nog meer muziek geluisterd en kaartspelletjes gespeeld met de hostel-locals. Het hostel was trouwens super leuk, het was een hippie-achtig hostel met de felgekleurde kussentjes overal en een wierrooklucht. Back to the 70s :P

Eenmaal weer terug gekomen in Penrith was ik aan het twijfelen om nog een keer terug te gaan naar Wollongong, omdat het me zo goed is bevallen. Maar ik bedacht me dat ik hier maar 1x ben dus dat ik beter meer kan zien. Ik wilde graag naar hyams beach (witste zand ter wereld) dus heb besloten om een tour te boeken, die 31 januari gaat om dat te kunnen zien. Verder ben ik een paar dagen naar Bondai Beach geweest, een bekend strand in Sydney. Het leek alsof 500 kindjes hebben gewenst dat hun ken en barbie tot leven kwamen en dat vervolgens al die barbies en kens zich op bondai beach hebben verzameld. Die beelschone mensen waren het niet echt mijn type mensen, maar ondanks dat heb ik in het hostel toch twee aardige meises ontmoet (Daisy en Laura) met wie ik lekker naar het strand ben geweest en cocktails heb gedronken! De eerste avond kwam Aino langs en hebben we de moon-rising gekeken, het was erg mooi!
Vandaag heb ik in Sydney geluncht met Russ en Lauren + verloofde/vriendje. Was erg gezellig om weer met hen (mn achterneefje + nichtje) te praten! Na de lunch/ afternoon-beer zijn we naar hun huis gegaan waar Frank en Kate (familie) heerlijk indisch gekookt hadden! We konden voor het eten nog even afkoelen in hun zwembad! Was me een heerlijk dagje :)
Al met al een tot nu toe geslaagde maand geweest. Ik ga morgen misschien met Laura naar featherdale zoo en zo niet, dan ga ik mijn tripje naar Cairns plannen :) Byeeee! :D

Ik zal hopelijk snel wat van me laten horen!

PS: het kort samenvatten is niet echt gelukt he (-.-)"

  • 20 Januari 2014 - 18:00

    Maaike:

    Wat een schitterend verhaal, lieverd! Ben blij dat je je zo vermaakt. Ik zag al aan de foto's dat je ook in Featherdale zoo bent geweest. Dus eindelijk kangaroes en koala's in het echt gezien. Veel plezier nog! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2014

Australian wildlife

06 Februari 2014

From South to East

19 Januari 2014

Beaches, cocktails and Kens

25 December 2013

Aussie-family

10 December 2013

Sprookjesland
Sherilyn

Hier komen mijn verslagen/foto's van mijn reis door Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: